Charles Zembillas mesél - öt dolog, amit eddig nem biztos hogy tudtál
BBC
2013.04.20. 19:57
Nagy érdeklődés övezi az első Crash játékok dizájnerének, Charles Zembillasnak a blogját, melyben eddig nem látott tervrajzokat közöl. Sok komment szok érkezni, melyekre a művész mindig készségesen válaszol. Olyan dolgokról is beszél, amelyekről nem valószínű hogy eddig tudtatok. Elmondja, mikor merült fel először benne a Willy the Wombat név lecserélése, beszél egy eddig ismeretlen producer szerepéről, a Naughty Dog és a Sony Japan kapcsolatáról és a sérelmeinek is helyet ad egykori munkaadójával kapcsolatban. Lássuk hát ezeket (ez az öt érdekesség bekerült az Eredeti tervrajzok, karaktermodellek menüpontunkba is)!
1. Van egy érdekes történet, amely biztosan érdekelni fogja a fanatikusokat. A Willy the Wombat név azután lett lecserélve Crash Bandicootra, miután megláttam egy Willy the Wombat nevű játékfigurát a helyi boltban. Ekkor realizáltuk, hogy a név már használatban volt. Amit sokan elfelejtenek és kihagynak a történetből az az, hogy a Crash 1 után nagy volt az érdeklődés Crash iránt Japánban, pár dolgot pedig a Sony Japan miatt kellett megváltoztatnunk. Biztos vagyok benne, hogy voltak nézeteltérések köztük és az Universal Interactive között, de tiszteletben kellett tartani a japánok érzékenységét.
2. A széria elején velünk volt még egy fickó is, nevezetesen David Siller. Ő volt az első producer, ő tervezte meg többek között a szigeteket logisztikáját is. Nem nagyon hallhattatok róla, mivel a ND egyszerűen "kivágta" őt a történetből, mintha nem is lett volna a csapat tagja. Ami nem passzolt az általuk elképzelt képhez, arról nem is vettek tudomást, vagy a maguk művének állították be. Márpedig ő is a csapat tagja volt az elején, tevékenységéről régebbi fejlesztői naplók is tanúskodnak.
3. A Naughty Dog sohasem rendelkezett Crash jogaival. Biztos vagyok benne, hogy az Universalé voltak a jogok egész idő alatt. A ND-nek csak három játék elkészítésére volt kontraktusa. Az üzletet jóval az első játék megjelenése előtt, 1994-ben kötötték meg. Végül 4 játékot fejlesztettek az Universalnak.
4. Elmondok még valamit. Crash sokkal-sokkal jobb lehetett volna, ha Joe Pearson és én be lettünk volna vonva a projektekbe az évek során. Nagyon kiábrándító, hogy a fejlesztők annyira rugalmatlanok a projektbe való bevonásunkat illetően. Hihetetlen önzés és szakmai éretlenség figyelhető meg az egész történetben. Az összes későbbi, általatok nem kedvelt játék sokkalta minőségibb lehetett volna.
Ha a Naughty Dog igazán törődött volna veletek, rajongókkal, s szerették volna, hogy a lehető legtöbbet megtudjátok Crashről és keletkezéséről, miért nem mutatták meg korábban azokat a tervrajzokat, melyeket most én osztok meg? Miért tartották titokban őket ennyi éven át?
Folytathatnám, de csúnya vége lenne, és inkább továbblépnék, mintsem hogy a múlt sérelmein és ezeknek az embereknek a gyerekes viselkedésén rágódjak. Crash nem kicsit jobb lehetett volna ha nem lettek volna olyan merevek és megtartották volna Joe-t és engemet. Nemcsak a ND, hanem az összes cég, mely a szériával kapcsolatba került. A Naughty Dogtól kezdve az Universalon át az Activisionig. A Vicarious Visionsszel volt a legjobb dolgozni, de ők eladták a vállalatot.
Úgy érzem ideje továbblépnem, új kihívásokba kezdeni. Vannak ötleteim és karaktereim akiket jobbnak tartok mint Crasht. Természetesen a jövőben is támogatni fogom a múltbéli alkotásaimat, a háttérban zajló politikai játszmák ellenére.
5. Először Crashnek három ujja volt és egy hüvelykujja volt Európában és Amerikában, de Japánban négy ujjat és egy hüvelykujjat adtak neki. Egy idő után a ND rájött, hogy egyszerűbb lenne a japán játékban látott kezet használni az összes verzióban, mivel ez nem számított nyugaton. Ahogy korábban említettem, a ND mindig nagyon érzékeny volt a Sony Japan véleményére. Ha azt mondták volna a Naughty Dognak, hogy adjanak Crashnek egy harmadik szemet és négy keze legyen, valószínűleg megtették volna.
Emellett szeretném bejelenteni, hogy a több mint egy hónapja indult, "Írjunk másról az oldalon?" témájú szavazásunkat lezártam. Elég sok, szám szerint 28 szavazat érkezett meg, tehát tiszta képet kaptunk véleményetekről. Az eredmények:
Az adatokból az tűnik ki, hogy a 28 szavazóból csak 13-an (46 százalék) szeretnének változást, 15-en (54 százalék) ellene vannak vagy nem érdekli őket. A 13, változás mellett szavazó között is nagy a megosztottság: közülük 8-an (61 százalékuk) PS1 játékokról, 3-an (23 százalékuk) Spyroról, egy valaki (7 százalékuk) Raymanről, egy személy (7 százalékuk) pedig egyéb dolgokról látnának cikkeket. Úgy döntöttem, hogy mivel nem elsöprő az érdeklődés más témák iránt, az oldal továbbra is csak és kizárólag Crashről fog szólni.
Nah, visszatértem... Látom megváltozott az oldal és a fejléc is csodálatosra sikerült :-)! Elnézést a kihagyásért most már azon leszek, hogy visszazökkenjek!
Elősször is hoztam nektek valamit: pár héttel ezelőtt megjelent egy videó a legelősször bemutatandó PlayStation 4-es játékról, a Knack -ról.
Íme:
Csak nekem ismerős a "robot" figura? A "kicsialakút" ha megfigyelitek a videó elején, akkor láthatjátok, hogy van egy kis hasonlóság Crash és közte... Vagy tán ez csak a Crash-folytatáshiány hatása, hogy ilyeneket képzelek és összeesküvés elméleteket gyártok magamban?
Mivel semmi hír nincs a hivatalos Crash folytatásról és az Activision továbbra is tojik a rajongókra (már bocsánat, de a Call of Duty-n kívül [szinte] semmilyen nagysikerű, világszerte ismert, rajongott játék sincs a birtokukban. És már azon se csodálkozunk, hogyha a mai generációkból jó ha egy-ketten ismerik?) ezért sajnos azt kell mondanom, amit minden évben: talán majd jövőre...
Hírekben gazdag héten, heteken vagyunk túl, ennek megfelelően nem tudtunk egy cikkben beszámolni az újdonságokról. Napvilágot látott a Returns fejlesztésének negyedik fejlesztői naplója, melyben hat gyönyörű képet láthatunk egy erdős tájról. A projekt egyre ígéretesebbnek tűnik, remélhetőleg az Activision észbe kap a nagy érdeklődést látva.
Charles Zembillas is rengeteg régi tervrajzot posztolt blogján, melyekhez fűzött leírásokat is. Bemutatjuk a legújabbakat, de ne feledjétek, erre a linkre kattintva az összes eddigit megtalálhatjátok.
Charles Zembillast idézzük:
"Hoztam valamit a fanatikusnak és a blogom olvasóinak. Ezek 1997. március 28-án készült tervrajzok, melyeket a Crash 2 fejlesztése során készítettem. A képeken egy bébi jegesmedve látható édesanyjával. Mivel csak jelentéktelen karakterek voltak, egyszerűen és közvetlenül ábrázoltam őket."
"Alaposan körbenéztem az archívumomban és találtam valami nagyon különlegeset, amit okvetlen meg kell oszanom a Crash-rajongókkal. Ezek az első tervrajzok Dingodile-ról, aki a Crash 3-ban szerepelt először. 1998. február 4-én készültek ezek a rajzok. Nagyon szép és boldog idők voltak ezek. A kapcsolatom remek volt a Naughty Doggal, emelett épp akkor nyitott ki a tanodám, ami miatt nagyon lelkes voltam. Az volt az ötletem, hogy egy félig dingó, félig krokodil karaktert kellene csinálni. Az alább közölt képek az első próbálkozásaim. Azt hiszem, most először láthajta őket a nagyközönség, remélem tetszenek."
"A következő rajzok is 1998. február 4-én készültek. Valamelyik képen kalapban, valamelyiken pedig hajjal látható, látszik, hogy ezek még csak kezdetleges rajzok, ötletek."
"Ezek az alkotások is azév februárjából valók. Sajnos két képről hiányzik Dingodile farka; akkoriban magamnak kellett fénymásolnom a tervrajzaimat, s nem kaptam a cégtől jó minőségű másolatokat."
Rengeteg friss kép, videó és információ látott napvilágot márciusi cikkünk óta, amelyeket most egy csokorba gyűjöttünk Nektek. A Crash Bandicoot: Crystal's Wrath egyre ígéretesebbnek tűnik, a Returns elbűvölő grafikája már nem lep meg senkit, míg a Crash Bandicoot HD is lassan, de biztosan szépülget. Lássuk hát az utóbbi két hét termését!
A Crash Bandicoot: Crystal's Wrath-ról többnyire videók kerültek nyilvánosságra. Az elsőt egy "rejtett kamerával" rögzítették, és egy átvezető videót mutat be.
A második Crash modelljének fejlődését prezentálja, miközben az egyik készítő fűz megjegyzéseket a képekhez.
Végül hoztunk egy videót, melyben az irányítások kerülnek górcső alá:
A fejlesztők összeválogatták a leggyakrabban ismételt kérdéseket, melyek elérhetőek erre a linkre kattintva. Ne felejtsétek el megtekinteni a játék adatlapját sem, melyen az összes eddig készült videó és kép fellelhető.
Már minden kétséget kizáróan kijelenthetjük, hogy a Returns fejlesztése valóban újraindult, és hogy elsöprő sikert fog aratni! A projekt létrehozója, Lenox bejelentette, hogy hetente fog fejlesztői naplót írni. Az első három ilyen összefoglaló már napvilágot látott, mely sok-sok érdekes képet és biztató dolgot tartalmaz, ne hagyjátok ki! A beszámolók az alábbi linkekre kattintva tekinthetőek meg:
Jelenleg kissé le van maradva a "konkurensek" mögött a Crash Bandicoot HD, de már látható a fény az alagút végén. Hetente számolnak be a frissítésekről, melyek egyre nagyobb bizakodásra adnak okot. Öt képet hoztunk el nektek, remélhetőleg elnyerik tetszéseteket:
Ne felejtsétek el megnézni galériánkat sem, melyben az összes eddig nyilvánosságra hozott kép fellelhető.
Végül szeretném őszinte köszönetemet kifejezni Crash-b-nek, akinek hála új fejléc díszeleg az oldal tetején. Emellett úgy tűnik, kissé szorosobbra fűzhetjük az együttműködést a két oldal között, de ez még a jövő zenéje.
Ahogy három héttel ezelőtt beszámoltam róla, gőzerővel folynak a munkálatok a Crash Bash magyarosításán. Azóta rengeteg finomhangolást végeztem, emellett a menükben fellelhető szövegek nagy részét lefordítottam.
Öt új képet készítettem, melyeken a menük egyes részeit láthatjátok. Természetesen előrébb tartok a munkálatokban, azonban nem szeretnék minden apró részletet leleplezni a kiadás előtt, így a továbbiakban ne számítsatok képáradatra - annál inkább a fentebb olvasottakhoz hasonló helyzetjelentésekre, beszámolókra. Nem gyarapítom tovább a szót, lássuk a képeket:
Kattints a képre a nagyobb mérethez!
Ne felejtsétek el megtekinteni galériánkat, melyben a projektről készült eddigi összes fotó megtekinthető.