Crash (Bandicoot) Fan Page
Jogvédett (c) Crash Fan Page, 2011-2017
Navigáció

 

 
Crashtánc

 
Egyebek
 
Cikkek
Cikkek : Fejlesztők és Kiadók

Fejlesztők és Kiadók


Mindenek előtt tudni kell: a Naughty Dog sohasem birtokolta Crash-t. Ha összezavarodva és meglepődötten ülsz, akkor ezt a cikket neked találták ki! Megtudhatod, mi a különbség a fejlesztők és a kiadók között, és hogy mely cégek voltak ezek a Crash Bandicoot sorozat esetében.

A különbség 

Sokak nincsenek tisztában a fejlesztők és a kiadók közti különbséggel. A fejlesztők azok, akik döntenek a játék felépítéséről, megtervezik és megvalósítják a részleteket, biztosítják a játék fejlődését.  De a fejlesztőcsapat mögött általában van egy másik brigád, akik megjelentetik a játékot, ők a kiadók.

Néhány szóban:

 A fejlesztők felelnek magáért a játékért, annak grafikájáért, zenéjéért és a történetéért. Röviden: ők csinálják a játékot, mellyel mi játszunk. Ilyen csapat többek között a Naughty Dog és a Radical Entertainment is.

 A kiadók a fejlesztők felett állnak a rendszerben, ugyanis ők bízzák meg az általuk alkalmasnak ítélt fejlesztőgárdát, gyakran ők maguk birtokolják azt. Bármi is legyen a helyzet, a kiadók birtokolnak szinte minden jogot, és ők döntenek arról, melyik cég készítsen új Crash játékot. Ha a kiadó elégedett a végtermékkel, készek megjelentetni a játékot a nevük alatt.

Kik voltak a sorozat kiadói?

Ez a kérdés bár egyszerűnek tűnik és a választ rá sem gondolnánk hosszúnak, de bonyolultabb a helyzet. 

Crash-t a Naughty Dog hozta létre, akik az első négy játékott készítették. Ahogy már előbb megtanultad, a fejlesztő nem nélkülözheti a kiadót. A Naughty Dog végül azzal az Universal Interactive Studios-szal kötött megállapodást, mely társaság az Universal Studios leányvállalata. Érdekes dolog, hogy még mielőtt Crash megszületett volna, a Naughty Dog eladta az összes jogot az Universalnak, tehát minden, amit elért a sorozat, azonnal az Universal Interactive tulajdonát képezte. A Crash Team Racing egy egyedi projekt volt, melynek semmi köze sem volt a szerződésben foglaltakhoz. 



Ezután az Universal Interactive Studios bérelte fel a különböző fejlesztőcsapatokat az új Crash rész megalkotására. A kiadó végül rövidített a nevén, Universal Interactive, Inc. lett az új neve. Az első Crash játék ezen a néven az XS/The Huge Adventure, lett kiadva 2002-ben.
 

Kicsivel korábban, körülbelül 2000-ben, a Vivendi megvette az Universal egy részét, ezután Vivendi Universalként működött tovább. 2003-ig azonban a Crash játékok továbbra is az Universal neve alatt jelentek meg. Azonban ekkor az Universal Interactive nevet változtatott, Vivendi Universal Games lett az új neve. A 2003-as Crash kalandban, a CNK-ban még mindkét logó szerepel.


2005-ben a Vivendi Universal Games úgy döntött, hogy a jogokat az egyik újonnan megszerzett leányvállalatának, a Sierra Entertainment-nek adja. Fontos megjegyezni, hogy ekkor a Vivendi tulajdonában volt egy Blizzard Entertainment nevű vállalat is - azt, hogy miért számottevő ez, majd később megtudod. Aztán 2006-ban, a VU Games az Universal Studios nagy részét értékesítette, és Vivendi Games lett az új neve.
 

A legújabb jelentős kiadó-változás 2008-ban történt, mikor a Vivendi egybeolvadt egy kiadóval, nevezetesen az Activision, Inc. nevűvel.  Ez magába foglalja a Vivendi leányvállalatait, így a Sierra Entertainmentet és a Blizzard Entertainmentet.

 

A kiadók változásait megérteni és megjegyezni  bonyolult, sokkal nehezebb, mint a fejlesztőkét. Szóval, lássuk a Crash játékok fejlesztőit.

Kik voltak a sorozat fejlesztői?

Természetesen a Crash játékokat nem egy csapat készítette, sőt! Talán ennek a játéknak volt a legtöbb fejlesztője az évek során. De nézzük is meg kikről beszélünk.
 

Ahogy már tudod, Crash-t a Naughty Dog hozta létre, és egészen a CTR-ig ők készítették a játékokat, tehát a Crash Bandicoot, a Cortex Strikes Back, a Warped és a CTR is az ő nevükhöz fűződik. Ahogy már említettem, utóbbi nem szerepelt az Universallal kötött szerződésben, de a Naughty Dog ragaszkodott még egy játék készítéséhez. Miután elkészítették a játékot, létrehoztak egy új szériát, a Jak & Daxtert, majd az Uncharted-et, végül pedig a The Last of Us-t (amihez csak értek, az arannyá változott).

A Naughty Dog az Universallal kötött szerződés lejárta után azonnal távozott, és egyenesen a Sony-nak fejlesztette a játékokat. Az Universal mivel a Naughty Dog-ot nem tudta volna megbízni, így úgy döntött, egy másik fejlesztő kezébe adja a sorozatot. Akkoriban a sorozat részei rendkívül népszerűek voltak, a nyereség évente csak nőtt és nőtt. Az Universal végül az Eurcom Entertainment Software-t választotta. Egyetlen játékuk, a Crash Bash meglehetősen jól fogyott.

A játék megjelenése után a jogtulajdonos már hatodik generációs konzolokra szeretett volna játékokat kiadni. Az Universal Interactive Studios elnöke, Mark Cerny mindenáron ki akarta aknázni a PlayStation 2-ben rejlő lehetőségeket, ezért felbérelte a Traveller's Tales-t, hogy készítsenek egy játékot mindössze 12 hónap alatt. A játék a Wrath of Cortex nevet kapta, PlayStation 2-re, Xboxra és GameCubra is megjelent. Az eredeti elképzelésekkel ellentétben a játék maradt a klasszikus, warp roomos felépítésnél. A játék bár felépítésben nem változott igazán, remek eladási adatokat produkált. Azonban a következő Crash játékok nem a Traveller's Tales kezei közül kerültek ki, mindjárt meg is látjuk, miért.

Az Universal Interactive Studios nem érte be ennyivel, Crash játékot szerettek volna kiadni Game Boy Advance-ra is, erre pedig a Traveller's Tales nem vállalkozott, így az Universal IS-nek más fejlesztőcsapat után kellett néznie. Végül a Vicarious Visionra bízták a projektet, de ők végül nem egy, hanem négy játékkal gyarapítottak a Crash játékok kollekcióját. A lista: XS/The Huge Adventure (2002), N-Tranced (2003), Crash Nitro Kart (2003) és a Fusion/Purple (2004). Érdekes, hogy a Nitro Kart eredetileg a Traveller's Tales kezei közül került volna ki... 

 

 

 
Interkatív
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2007-11-16
 
Ajánlott honlapok

Crash Fan Club (magyar)

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?