Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex by BBC
Uka Uka leteremti embereit (Cortex, N.Gin, Trophy, Tiny, Dingodile), hogy nem képesek leigázni a Földet, s Crash mindig túljár az eszükön. N.Gin kikotyogja Cortex legújabb ötletét.
A terv szerint egy gigaerős szörny szállna szembe Crash-el. De hogy a fegyver a legerősebb legyen, Uka Uka előhívja a négy elem maszkjait. Aku Aku tudomást szerez Cortex legújabb ötletéről. Így harcba szállnak, hogy legyőzzék Cortex-et és Crunch-ot.
Játszunk!
Miután új játékot kezdünk, rögtön az intróban (bevezető videóban) találjuk magunkat, amely nagyon jóra sikeredett. Tökéletesen képbe kerülünk a történéseket illetően. A filmecske végén a warp room-ban találjuk magunkat. Innen nyílnak a különböző pályák. Nagyon ötletes, hogy a kis termek mind az oda tartozó elem szerint vannak ábrázolva.
Ha már megcsodáltuk a warp roomt, következhetnek pályák. Rendkívül sok terepen tehetjük próbára magunkat: a vadnyugattól kezdve a laboratóriumokon át egészen a északi-sarkig mindenhol megfordulhatunk.
Bármelyik pályával is kezdjük a játékot, mindig a gyönyőrű grafika, a mindenre kiterjedő precizitás az első szembeötlő dolog. A legapróbb részletek is magas felbontásúak, a környezeti elemekről pedig ne is beszéljünk. Ha már a környezeti elemek szóba kerültek: nem futhatunk el szó nélkül az időjárás mellett. Itt is nagyon széles a paletta. Valahol hullik a hó, más helyen pedig csak a fáklyák fénye világít. Mondanunk sem kell: gyönyörű minőségben.
A grafika után az irányíthatóság kerül terítékre. Itt viszont már nem szolgálhatunk annyi jóval. Bár Crash mozdulatai könnyen kivitelezhetőek (csekély hibákkal), Coco reakciói a parancsainkra eléggé műek. S mihelyst járműbe ülünk, még tovább romlik a helyzet. Minden egyes akadály leküzdéséért meg kell izzadnunk. E téren tehát nem muzsikál valami fényesen a játék.
Evezzünk egy kicsit nyugodtabb vizekre. A játék felépítése a következő téma.
Ahogy már említettük, a történet meglehetősen jó. Nem volt rossz döntés az sem, hogy a pályák a warp room-ból nyílnak. A pályák (a bossokkal együtt) a nehézségi szint alapján követik egymést, ami nem rossz húzás. Az egyetlen kivetnivaló talán az, hogy a víz elem pályái közé tüzesek, míg a tűz warp roomjába egy jeges pálya is befért. Ezt a „szépséghibát”
leszámítva a felépítés meglehetősen jó.
Most jön a hangulat. Bár nagyon sok szint kiválóra sikeredett, de mégis azt kell mondanunk, hogy a játék hamar megunható. Talán azért is, mert mind az öt főellenség között van Crunch. Egyes pályák ráadásul túl nehezek, s az emellé társuló hibák gyakran idegessé tehetik a játékost.
Elérkeztünk cikkünk utolsó állomásához, a zenék értékeléséhez. A főzene (theme) meglehetősen jó ritmusú. Vannak további jó dallamok a játékban, de találkozhatunk pár unalmas zenével is. De még így is átlag felett szerepelt a játék e téren.
Az utolsó szó jogán
E játék volt Crash első PS2-es kalandja. Első próbálkozásként az kell mondanunk, hogy egészen jó lett. A kiváló grafika ellensúlyozni képes a játék legtöbb hibáját. A többi kategóriában is az átlag felett teljesített a játék. Tehát aki megveszi ezt a játékot, azt jóval több pozitív, mint negatív meglepetés fogja várni.
Bátran ajánljuk mindenkinek ezt a kiváló játékot!
Összegzés:
grafika: 9.5 pont
irányíthatóság: 7.5 pont
felépítés: 8 pont
hangulat: 7.5 pont
zene: 7.5 pont
+: kitűnő grafika, remek történet, ötletes pályák
-: egyes járművek nehéz kezelhetősége, a kezdőknek túl embertpróbáló nehézségi szint
Értékelés: 8.0 pont / 80%
Más portálok értékelései:
Konzol: Game Cube PS2 Xbox
Electronic Gaming Monthly 6.0/10 4.5/10 5.0/10
GamePro 3/5 3/5 3/5
GameZone 7.2/10 8.0/10 7.1/10
IGN 6.9/10 7.4/10 6.7/10
GameRankings 63.28 % 70.12% 70.47%
Metacritic 62 66 70
|