Jtktesztek : Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex by BBC |
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex by BBC
Uka Uka leteremti embereit (Cortex, N.Gin, Trophy, Tiny, Dingodile), hogy nem kpesek leigzni a Fldet, s Crash mindig tljr az eszkn. N.Gin kikotyogja Cortex legjabb tlett.
A terv szerint egy gigaers szrny szllna szembe Crash-el. De hogy a fegyver a legersebb legyen, Uka Uka elhvja a ngy elem maszkjait. Aku Aku tudomst szerez Cortex legjabb tletrl. gy harcba szllnak, hogy legyzzk Cortex-et s Crunch-ot.
Jtszunk!
Miutn j jtkot kezdnk, rgtn az intrban (bevezet videban) talljuk magunkat, amely nagyon jra sikeredett. Tkletesen kpbe kerlnk a trtnseket illeten. A filmecske vgn a warp room-ban talljuk magunkat. Innen nylnak a klnbz plyk. Nagyon tletes, hogy a kis termek mind az oda tartoz elem szerint vannak brzolva.
Ha mr megcsodltuk a warp roomt, kvetkezhetnek plyk. Rendkvl sok terepen tehetjk prbra magunkat: a vadnyugattl kezdve a laboratriumokon t egszen a szaki-sarkig mindenhol megfordulhatunk.
Brmelyik plyval is kezdjk a jtkot, mindig a gynyr grafika, a mindenre kiterjed precizits az els szembetl dolog. A legaprbb rszletek is magas felbontsak, a krnyezeti elemekrl pedig ne is beszljnk. Ha mr a krnyezeti elemek szba kerltek: nem futhatunk el sz nlkl az idjrs mellett. Itt is nagyon szles a paletta. Valahol hullik a h, ms helyen pedig csak a fklyk fnye vilgt. Mondanunk sem kell: gynyr minsgben.
A grafika utn az irnythatsg kerl tertkre. Itt viszont mr nem szolglhatunk annyi jval. Br Crash mozdulatai knnyen kivitelezhetek (csekly hibkkal), Coco reakcii a parancsainkra elgg mek. S mihelyst jrmbe lnk, mg tovbb romlik a helyzet. Minden egyes akadly lekzdsrt meg kell izzadnunk. E tren teht nem muzsikl valami fnyesen a jtk.
Evezznk egy kicsit nyugodtabb vizekre. A jtk felptse a kvetkez tma.
Ahogy mr emltettk, a trtnet meglehetsen j. Nem volt rossz dnts az sem, hogy a plyk a warp room-bl nylnak. A plyk (a bossokkal egytt) a nehzsgi szint alapjn kvetik egymst, ami nem rossz hzs. Az egyetlen kivetnival taln az, hogy a vz elem plyi kz tzesek, mg a tz warp roomjba egy jeges plya is befrt. Ezt a „szpsghibt”
leszmtva a felpts meglehetsen j.
Most jn a hangulat. Br nagyon sok szint kivlra sikeredett, de mgis azt kell mondanunk, hogy a jtk hamar megunhat. Taln azrt is, mert mind az t fellensg kztt van Crunch. Egyes plyk radsul tl nehezek, s az emell trsul hibk gyakran idegess tehetik a jtkost.
Elrkeztnk cikknk utols llomshoz, a zenk rtkelshez. A fzene (theme) meglehetsen j ritmus. Vannak tovbbi j dallamok a jtkban, de tallkozhatunk pr unalmas zenvel is. De mg gy is tlag felett szerepelt a jtk e tren.
Az utols sz jogn
E jtk volt Crash els PS2-es kalandja. Els prblkozsknt az kell mondanunk, hogy egszen j lett. A kivl grafika ellenslyozni kpes a jtk legtbb hibjt. A tbbi kategriban is az tlag felett teljestett a jtk. Teht aki megveszi ezt a jtkot, azt jval tbb pozitv, mint negatv meglepets fogja vrni.
Btran ajnljuk mindenkinek ezt a kivl jtkot!
sszegzs:
grafika: 9.5 pont
irnythatsg: 7.5 pont
felpts: 8 pont
hangulat: 7.5 pont
zene: 7.5 pont
+: kitn grafika, remek trtnet, tletes plyk
-: egyes jrmvek nehz kezelhetsge, a kezdknek tl embertprbl nehzsgi szint
rtkels: 8.0 pont / 80%
Ms portlok rtkelsei:
Konzol: Game Cube PS2 Xbox
Electronic Gaming Monthly 6.0/10 4.5/10 5.0/10
GamePro 3/5 3/5 3/5
GameZone 7.2/10 8.0/10 7.1/10
IGN 6.9/10 7.4/10 6.7/10
GameRankings 63.28 % 70.12% 70.47%
Metacritic 62 66 70
|